Pompom in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pompom - WaarBenJij.nu Pompom in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pompom - WaarBenJij.nu

Pompom in New York

Door: pompom

Blijf op de hoogte en volg pompom

23 Maart 2010 | Verenigde Staten, New York

New York, 23 maart 2010

Lieve Allemaal,

Hier een briefje van mij uit Amerika, want dat had ik aan jullie beloofd! Ik ben vandaag in de stad New York aangekomen en ben erg moe, want het was een lange reis!
Eerst werd ik opgehaald op school en met een taxi naar Schiphol gebracht. Daar moest ik lang wachten, maar ik mocht gelukkig bij hele lieve mensen zitten, we hebben samen memory gespeeld en boekjes gelezen.
Toen we het vliegtuig in gingen mocht ik met een lieve stewardess mee. Ze heette Sandra. Ik moest mijn paspoort laten zien en ik kreeg een mooi plekje bij het raam. Maar we gingen nog niet gelijk naar Amerika. We moesten eerst naar Engeland. Daar was een groot vliegveld!!! We moesten uitstappen en met een busje naar een ander vliegtuig. Gelukkig ging stewardess Sandra met me mee. Toen gingen we pas naar New York. Ik zat weer bij het raam en we vlogen over een hele grote zee! Dat was de Atlantische Oceaan, zei de Piloot . Ik mocht een filmpje kijken en kreeg lekker avondeten. En toen het tijd was om te slapen kreeg ik een dekentje en warme sokjes, heerlijk!!! Ik sliep gewoon op een stoel gek he? Na een reis van meer dan 8 uur waren we in New York. Ik mocht van de piloot nog even in de Cockpit van het vliegtuig kijken . Dat was erg leuk!
Ik vond het vliegen wel erg spannend en kreeg steeds kriebels in mijn buik bij het opstijgen en landen!
Nu ben ik dus in New York en ik heb het Vrijheidsbeeld al gezien en heel veel wolkenkrabbers. Dat zijn hele hoge flatgebouwen. En wisten jullie dat hier hele grote reclameborden zijn. Ze staan overal . Trouwens alles is hier zo groot!!!. De auto’s, de gebouwen, de winkels en ook de zakjes friet, drinken en hamburgers bij de Mc. Donalds .
Sandra gaat overal met me naar toe. Ze is een paar dagen vrij en hoeft niet te werken. Weet je wat ook gek is? De tijd is hier anders dan bij jullie: als het bij jullie avond is, is het hier middag..haha

Ik vlieg over een tijdje naar Noord Amerika. Sandra brengt me dan naar het vliegveld en een andere stewardess zal dan weer met me mee gaan. Ik ben benieuwd wat ik daar allemaal zal zien. Sandra zegt dat er daar nog plekken zijn waar echte Indianen wonen. Daar wil ik wel heel graag gaan kijken, want dat lijkt me super cool!

Ik stuur gauw weer een briefje en een foto, hoor!


  • 24 Maart 2010 - 10:51

    Juf Tanja:

    Hoi,
    Je brief is aangekomen. Doe je voorzichtig! Spannend hoor. Ik zou wel met je mee willen reizen.Veel plezier.

  • 24 Maart 2010 - 19:35

    Juf Petra:

    lieve Pompom, wat is het Vrijheidsbeeld hoog! ik hoop dat alles goed met je gaat en ben benieuwd naar al je avonturen

  • 25 Maart 2010 - 12:29

    7b/8b:

    Lieve pompom,

    Wat leuk dat je in New York bent!
    Vooral de foto vinden wij erg leuk!! Stuur er maar snel meer!
    Heel veel plezier bij de indianen, misschien kom je de nicht van juf Tineke nog wel tegen!
    We zijn benieuwd naar je nieuwe verhalen!

    Veel groetjes van de kinderen van groep 7b/8b!

  • 25 Maart 2010 - 14:33

    Groep 2 B :

    Hoi Pompom.
    Heb je de grote gebouwen al gezien? Zijn er ook lage, smalle en brede gebouwen? Wij kunnen zonder jas naar buiten.
    Het is heel mooi weer. Is het bij jou ook mooi weer of is het nog koud? Regent het? Kijk jij op tv naar het weerbericht?

    Goede reis en de groetjes van 2b, de juffen en meester Dennis

  • 25 Maart 2010 - 15:42

    Britt :

    Lieve Pompom,
    Wat spannend,helemaal in Amerika!
    Veel plezier!

  • 25 Maart 2010 - 18:37

    Juf Pleunie:

    Hoi Pompom,

    Alles goed met jou?
    Heb je al spannende anvonturen beleefd?
    Niet iedere dag frietjes eten, hoor! Nog veel plezier!

  • 26 Maart 2010 - 17:55

    Eva En Anna:

    Pompom, lekker veel frietjes eten en pompom wat heb je allemaal beleefd? En we missen je erg pompom! dag van Eva

    En ga je ook een ijsje eten? Ga je ook computeren en een filmpje kijken? van Anna

  • 26 Maart 2010 - 18:45

    Ivar :

    Hoi Pompom,
    Heb je lang geslapen in het vliegtuig?En heb je de Amerikaanse vlag al ergens zien wapperen?
    De foto die je naar onze klas hebt gestuurd, heeft de juffrouw opgehangen.En weet je wat? Ik ben jou aan het natekenen met het Vrijheidsbeeld!Ben je ook in het Vrijheidsbeeld geweest?Stuur je ons nog meer foto's van je vakantie in Amerika?
    Ik ben erg benieuwd hoe het er daar allemaal uitziet.Dag Pompom!!En dat je veel avonturen mag beleven.!!

  • 30 Maart 2010 - 16:25

    Britt:

    Hoi POMPOM
    Je bent nu alweer een week in Amerika!Heb je nog meer mooie foto~s?
    In welke plaatsen heb je geslapen?
    Bij ons is het nu avond..ik ga zo slapen terwijl jij nog een dag voor de boeg hebt,geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

pompom in Amerika

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2010

weer terug in Nederland

26 April 2010

Pompom in Brazilië

13 April 2010

Nog in het Wilde Westen

13 April 2010

Nog in het Wilde Westen

02 April 2010

In het Wilde Westen
pompom

Hoi allemaal, Ik ben Pompom, de klassenknuffel van groep 1 en 2 van de Prins Willem van Oranjeschool uit Terneuzen. Ik ga af en toe op reis om de wereld te verkennen! Ik zal jullie steeds briefjes en foto's sturen, zodat jullie weten hoe het met me gaat. Dag!! liefs van POMPOM

Actief sinds 23 Maart 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 19910

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Pompom in Europa

22 Maart 2010 - 27 April 2010

pompom in Amerika

Landen bezocht: