Nog steeds in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pompom - WaarBenJij.nu Nog steeds in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van pompom - WaarBenJij.nu

Nog steeds in New York

Door: pompom

Blijf op de hoogte en volg pompom

26 Maart 2010 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

Wat leuk dat er jullie mijn brief en de foto gekregen hebben op school en dat er zoveel kinderen en juffen een klein briefje op de computer naar mij sturen. Ik slaap in een mooi hotel en daar mag je ook wel eens de computer gebruiken, handig he?! Dan kan ik dus weer een briefje terugsturen op de computer.

Het is nog steeds heel leuk in New York en er is hier nog zo veel te doen!! We hebben hele hoge gebouwen bekeken, wolkenkrabbers. Maar er zijn ook lagere gebouwen hoor en hele brede en smalle. Ik zal gauw een paar foto's van de mooie gebouwen op de computer zetten. Je ziet soms ook opeens de Amerikaanse vlag wapperen. Je weet wel, die met sterren en rode strepen.

Het Vrijheidsbeeld, die jullie op de foto zagen, is een beeld waar je ook in kan, gek he? We zijn helemaal bovenin geweest in de kroon. We moesten wel 354 treden lopen. Dat was wel erg veel, maar Sandra heeft me gedragen haha!!
Vanmorgen hebben we met de metro gereisd, dat is een trein onder de grond. Sandra liet me de Empire State Building zien. Dat is de hoogste wolkenkrabber van New York. Hij is
381 meter hoog. Dat is bijna 40 huizen boven op elkaar!!!
We zijn in het honkbalstadion van de New York Yankees geweest. Jammer genoeg was er geen wedstrijd, maar we mochten toch in het stadion.
Ik hoorde dat het bij jullie gisteren zulk mooi weer was!! Nou hier is het nog erg fris! Ik doe soms mijn das weer even om en vandaag hadden we een paraplu nodig! In het hotel had ik nog op tv gekeken wat voor weer het werd. Ik kon de meneer niet verstaan want hij sprak Engels, maar ik zag op de plaatjes dat het in New York ging regenen. Toen we in Central Park (een heel groot park) waren was er gelukkig ook eens beetje zon en konden we lekker op een bankje zitten. Er waren kinderen aan het vliegeren en er was ook een hele mooie fontein.

We hebben net een broodje hotdog gegeten. Dat kon je kopen in een kraampje bij de weg. We hebben ook al een paar keer frietjes bij de Mc Donalds gehaald, sorry juf Pleunie.. Maar weten jullie waar ik nu het meeste zin in heb? Een lekkere bruine boterham met kaas en een glas melk, zouden ze dat hier ook hebben?

Nu gaan we nog even rusten in het hotel en vanmiddag nog iets leuks bekijken. Ik zal vanavond wel weer heel moe zijn, maar in het hotel kun je in ieder geval beter slapen dan in het vliegtuig. Daar heb ik maar een uurtje geslapen, weinig hé?

Dag allemaal,

Tot gauw weer !! Liefs van POMPOM

  • 27 Maart 2010 - 10:02

    Leon:

    hoi pompom, ik heb net jou en mijn naam zelf ingetoetst. Ik vind je lief en mis je.Bij jou is het nog nacht en hier schijnt het zonnetje al. Ik ga vandaag nog een mooie tekening voor je maken. leon

  • 27 Maart 2010 - 16:05

    Noe:

    Hoi PomPom,

    mijn papa is net terug uit New York! Ik heb een mooi t-shirt en een armband gehad! Koop jij ook zo'n leuk t=shirt met i love N-Y erop????

    groetjes Noe

  • 28 Maart 2010 - 07:59

    Tristan:

    Hoi pompom,wat leuk zeg dat je in New York bent!Wat een lange reis zo ver vliegen!Wat zal je veel verhalen hebben als je terug bij ons bent!Ik wens je heel veel plezier en mis je! groetjes,Tristan

  • 28 Maart 2010 - 12:44

    Iris Ijmker 2a:

    heb je al lekker gegeten.
    en heb je ook al in mooie huisjes geslapen.
    en heb je veel met andere kinderen gespeeld.
    en wil je nog meer leuke foto's doorsturen.
    en ik ga een hele mooie tekening voor je maken.

    groetjes iris ijmker

  • 29 Maart 2010 - 17:41

    Andrea Mendelts:

    Hoi Pompom wat geweldig helemaal boven in het vrijheidsbeeld dan kun je vast de hele stad zien. Was er geen lift?
    groetjes Andrea

  • 30 Maart 2010 - 16:57

    Jordy Vinke:

    lieve pompom,
    Waren de frietjes lekker?
    Vond je het erg hoog bij het vrijheidsbeeld was je toch niet bang?
    ik mis je wel een beetje hoor.
    Bij ons is het nu ook heel erg hard aan het regenen.
    Tot binnenkort.
    Groetjes van jordy

  • 30 Maart 2010 - 17:30

    Juf Jolien:

    Tjonge Pompom, wat doe jij leuke dingen daar in New York!
    Leuk dat wij kunnen lezen wat jij allemaal beleeft. Wij hebben vandaag in groep 1a Chinees eten geproefd, dat is ook lekker hoor!
    Veel plezier weer!

    Juf Jolien


  • 31 Maart 2010 - 16:36

    Leon:

    Hoi pompom, ben je nog steeds in New York? en heb je nog genoeg centjes? Ik heb vandaag in groep 8 amerikaanse $ gemaakt.
    ik mis je heel veel.
    veel plezier

  • 01 April 2010 - 17:42

    Lavinia:

    hoi pompom
    bedankt voor de leuke brieven en foto's!!!
    en waren de frietjes nog lekker !!
    maar ik mis je wel hoor en onze juf mist je ook heel erg en flip natuurlijk ook!!!!

    dikke kus lavinia
    ps: als ik later groot ben wil ik ook eens naar new york!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

pompom in Amerika

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2010

weer terug in Nederland

26 April 2010

Pompom in Brazilië

13 April 2010

Nog in het Wilde Westen

13 April 2010

Nog in het Wilde Westen

02 April 2010

In het Wilde Westen
pompom

Hoi allemaal, Ik ben Pompom, de klassenknuffel van groep 1 en 2 van de Prins Willem van Oranjeschool uit Terneuzen. Ik ga af en toe op reis om de wereld te verkennen! Ik zal jullie steeds briefjes en foto's sturen, zodat jullie weten hoe het met me gaat. Dag!! liefs van POMPOM

Actief sinds 23 Maart 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 19864

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Pompom in Europa

22 Maart 2010 - 27 April 2010

pompom in Amerika

Landen bezocht: