Nog in het Wilde Westen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van pompom - WaarBenJij.nu Nog in het Wilde Westen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van pompom - WaarBenJij.nu

Nog in het Wilde Westen

Door: pompom

Blijf op de hoogte en volg pompom

13 April 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

‘t Wilde Westen, 11 april 2010

Hallo allemaal,
Hier weer een berichtje van mij: Pompom. Hoe is het in het koude Nederland? Al een beetje lente?
Ik mis jullie klasje wel hoor, dat gezellige geklets! Toch beleefde ik hier al heel veel met Ingrid en de Indianen. Het dorpshoofd was zo blij toen hij mij ontmoette, dat ik een vredespijp van hem kreeg. Deze is heel mooi, hij had hem zelf gemaakt.

Op hun rug droegen de Indianen een pijlkoker en ze maakten zelf uit hout prachtige bogen.
Elke avond voor het slapen gaan maakte ik met hun een ronde dans om een totempaal. Héél gezellig!

En daarna ging ik heerlijk op mijn matje en lekker in een dikke slaapzak in de tipi slapen. Ingrid zei dat zij mij steeds hoorde snurken en deed daarom maar watjes in haar oren, haha….

Wat zag ik hier veel natuurwonderen! Jay maakte ook met ons nog een uitstapje naar de heetste plek op aarde: Death Valley. Het kan hier wel 57 graden Celsius worden, gelukkig was het nu ‘maar’ 30 graden in deze zoutwoestijn. Toen vond Jay het de hoogste tijd om mij de grootste boom ter wereld te laten zien. Niet te geloven, deze was wel 84 meter hoog! Hij stond in Sequoia National Park, met nog veel meer reusachtige bomen. Ik voelde mijzelf er héél klein.

Op de terug weg deden we Grand Canyon nog aan. Bij zonsondergang hadden we hier een prachtig uitzicht op de spectaculaire slinger/ kronkel in de Colorado Rivier.
We hadden honger gekregen en kochten in een eettentje de lekkerste hamburger die we ooit gegeten hadden. En toen gingen we voor de 12e en laatste keer slapen, in onze tipi.

De volgende dag gingen we op weg naar Monument Valley, een rode zandwoestijn vol tafelbergen.
Ik keek mijn ogen uit! Hier zag ik veel cowboys te paard! Als welkomstgeschenk kregen we een cowboyhoed.
Cowboy Bill nam mij voorop op zijn paard mee over de prairie. Geweldig, het leek wel of ik droomde…..!

Aan alles komt een eind en over een paar dagen vliegen we naar Zuid- Amerika. Ik hoop dat we hier ook weer fantastische dingen gaan zien en beleven!



Groetjes van jullie vriendje POMPOM.





  • 16 April 2010 - 14:08

    Juf Petra:

    Lieve Pompom,

    We zijn erg benieuwd hoe het in Zuid Amerika zal zijn! Vandaag werden er oliebollen uitgedeeld op school, mmm. Hebben ze daar ook oliebollen?
    tot gauw!! juf Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

pompom in Amerika

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2010

weer terug in Nederland

26 April 2010

Pompom in Brazilië

13 April 2010

Nog in het Wilde Westen

13 April 2010

Nog in het Wilde Westen

02 April 2010

In het Wilde Westen
pompom

Hoi allemaal, Ik ben Pompom, de klassenknuffel van groep 1 en 2 van de Prins Willem van Oranjeschool uit Terneuzen. Ik ga af en toe op reis om de wereld te verkennen! Ik zal jullie steeds briefjes en foto's sturen, zodat jullie weten hoe het met me gaat. Dag!! liefs van POMPOM

Actief sinds 23 Maart 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 19870

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Pompom in Europa

22 Maart 2010 - 27 April 2010

pompom in Amerika

Landen bezocht: