Pompom in Brazilië - Reisverslag uit Natal, Brazilië van pompom - WaarBenJij.nu Pompom in Brazilië - Reisverslag uit Natal, Brazilië van pompom - WaarBenJij.nu

Pompom in Brazilië

Door: pompom

Blijf op de hoogte en volg pompom

26 April 2010 | Brazilië, Natal

Natal, 18 april 2010

Hoi allemaal,

Tjonge wat een drukte, wat een drukte hier, maar gelukkig heb ik nu even tijd om jullie te laten weten dat ik veilig ben aangekomen in Zuid Amerika. Ik kan nu mailen vanuit de hal van mijn mooie hotel in Natal. Dat is wel handig, want dan kan ik ook snel even kijken of jullie mij nog terug gemaild hebben. Juf Petra mailde over oliebollen. Mmmmmmm, bewaar er maar 1 voor mij want ik heb hier nog geen oliebollen gezien. Ik heb hier op het vliegveld wel een donut op en die smaak leek op de smaak van een oliebol. Ook lekker hoor.
Ik ben hier net een paar uur geleden aangekomen met een busje. Super handig. Ik kon bij het vliegveld instappen en de chauffeur bracht me direct naar het hotel wat stewardess Ingrid voor me had geregeld. Ja, Ingrid is nog met me meegevlogen van Teec nos Pos naar Natal in Brazilië. Jullie moeten maar eens op de kaart kijken hoever dat uit elkaar is. Gelukkig gingen we vliegen, dat duurde maar 4 uur. Als we met de auto zouden gaan, hadden we wel meer dan een dag en een nacht moeten rijden. Ingrid heeft alles voor me geregeld. Gelukkig maar, want ik vind dat wel moeilijk. Ik versta nog niet alle woorden Engels en nu versta ik helemaal niets meer. Niet schrikken hoor, maar hier praten ze Portugees, dat lijkt op Spaans. Ik heb van Ingrid tijdens onze vliegreis geleerd hoe ik hallo moet zeggen, dat is “ola” en verder moet ik maar een beetje met gebarentaal praten denk ik. Gelukkig kan ik dat een beetje, omdat jullie dat in de klas ook weleens doen als jullie “stil” moeten werken. Het zal wel lukken hoor. Jullie hoeven je niet ongerust te maken. Ik heb van Ingrid ook nog een paar foldertjes gekregen en die heb ik al goed bekeken. Ik heb natuurlijk niet zoveel dagen meer, maar ik kan nog een paar leuke dingen doen. Ik ga hier in elk geval een beetje uitrusten. Dat is wel nodig na alles wat ik al heb beleefd. Het is hier super lekker weer en ik heb gezien dat hier hele mooie stranden zijn met palmbomen!! Misschien ga ik zelfs snorkelen, ja, met mijn hoofd een beetje onder water. Ik heb tenslotte mijn A diploma. Ik hoop dat ik niet mijn B of C moet hebben, want dat heb ik nog niet. Als het doorgaat, dan stuur ik wel een foto mee.

O ja. Jullie moeten de groeten van Ingrid hebben. Ze is bij het vliegveld in een hotel gebleven. Ze moet wachten tot de lucht niet meer vies is van stof van de vulkaan op IJsland. Als de vliegtuigen weer mogen vliegen dan gaat ze naar Nederland. Ze heeft beloofd iemand te sturen die me zal helpen om terug te reizen. Ik zal proberen jullie over een paar dagen nog even te mailen. Ik ga nu snel slapen. Lekker dromen van al mijn avonturen.

Tot gauw.
Groeten van jullie vriend,