Pompom in Italië - Reisverslag uit Venetië, Italië van pompom - WaarBenJij.nu Pompom in Italië - Reisverslag uit Venetië, Italië van pompom - WaarBenJij.nu

Pompom in Italië

Door: Pompom

Blijf op de hoogte en volg pompom

03 Februari 2014 | Italië, Venetië

Hoi allemaal,
Wat leuk dat jullie zoveel berichtjes sturen en mijn site bezoeken. Ik probeer af en toe even alles te lezen, maar ik kan niet iedereen antwoord geven want ik heb het zo druk. Tijd te kort. Jullie zijn vast wel benieuwd wat ik allemaal heb beleefd. Ik zal vertellen vanaf de vorige mail dat ik met Sjef naar het reisbureau zou gaan.
Wat een geluk dat Sjef me heeft geholpen in Brussel. Mevrouw reiziger, de mevrouw van het reisbureau, vertelde dat ik beter vanaf Charleroi kon vliegen naar Pisa in Italië. Ik hoefde dan niet over te stappen en het was ook nog goedkoper. Dat leek me dus wel handig, maar daarvoor moest Sjef wel een taxi voor me bestellen naar het vliegveld. Dat is goed gelukt hoor. Ik ben zaterdag in een paar uurtjes van België naar Italië gevlogen.

Op Pisa Aeroporto, zo heet het vliegveld hier, heb ik een gids gezocht die me ook hier weer kan helpen bij het zoeken naar een slaapplaats en me de stad kan laten zien. Het is Sofia. Ze spreekt Italiaans en omdat haar opa en oma in Nederland wonen kan ze gelukkig ook Nederlands. Ik had al snel een hostel gevonden. Gezellig, ik slaap met 12 mensen samen op één kamer. Er is een meneer uit China, een paar mensen uit Amerika en ook nog een meisje uit Frankrijk en Spanje. Soms gebruiken we gebarentaal. We slapen in stapelbedden en mijn tasje, waar ik natuurlijk goed op pas want mijn paspoort zit erin, doe ik dan in een kluisje.
Ik heb hier een hele scheve toren gezien. Jullie hebben er misschien al eens een spelletje van gedaan. De toren van Pisa. Ik snap nu waarom hij zo heet. Ik dacht eerst dat ik niet goed keek, maar hij is echt heel scheef. Ik wou er op en Sofia ging mee. We moesten bij de ingang wachten, want er mogen maar 40 mensen op en na een half uur weer 40 nieuwe. Anders zakt de toren misschien nog schever, ha, ha, ha. Er zijn hier ook mooie pleinen, Piazza heet dat hier en daar verkopen ze heerlijk ijs. Echt Italiaans schepijs,mmmmm. (Christian je had gelijk!) De eerste avond ging ik ook naar een pizzeria. Ik heb maar een kleine pizza genomen, want ik wou nog proeven van tiramisu. Bijna net zo lekker als de Belgische chocola.
Sofia heeft me dinsdag nog geholpen om een treinkaartje te kopen naar Venetië. Dat is de plaats waar ik nu nog ben. Ik blijf hier tot morgen, dus als jullie mijn brief op school ontvangen ben ik alweer verder gereisd. Ik wil nog zeker een week naar Turkye en ga zo meteen kijken met Francesco hoe ik daar kan komen.
Francesco is mijn gids hier in Venetië. Hij is een vriend van Sofia. Gelukkig maar dat hij me helpt want het is hier zo druk. Vooral op het San Marcoplein. Toen we daar naar toe gingen moesten we met de “waterbus”. Hier rijdt helemaal geen gewone bus. Hier zijn eigenlijk allemaal kleine eilandjes en je kan met een bootbus van de ene plaats naar de andere. De halte lijkt op onze bushalte. Als ik wil oversteken ga ik over heel veel bruggen. Francesco zei dat er wel 400 bruggen zijn. Misschien ga ik vanavond nog in een gondel varen als afsluiting van mijn dagen in Italie. Het zit er bijna op hier, maar ik wil nog even een maskertje kopen. Er zijn hier heel veel winkeltjes met mooi versierde maskertjes. Toen ik daarnet naar binnen wilde, lukte dat niet want de winkels zijn ’s middags een poosje dicht. Daarom stuur ik nu eerst maar even mijn bericht vanuit mijn hotel. Een bijzondere plaats met al dat water. Jullie horen nog over mijn laatste avond.
Tot later weer .

POMPOM

  • 04 Februari 2014 - 08:20

    Qwin Stedehouder:

    Hoi pompom,
    Als je naar Turkije gaat, is hotel voyage sorgun
    een goed hotel. Ik ben daar vorig jaar geweest en
    weet je wie daar ook was? Juf Jolien, leuk hè?
    Er zijn superleuke glijbanen en je kunt er leuk spelen
    Ook kun je veel dingen bekijken en de markt is ook leuk.
    Ik wens je veel plezier in Turkije!!

    Groetjes van Qwin



  • 04 Februari 2014 - 21:11

    Juf Jolien:

    Hoi Pompom,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt op je reis! Wij vinden dat je al veel hebt gedaan en gezien. Heb je nog geen heimwee?
    Turkije is een mooi land hoor Pompom. Ik kwam daar inderdaad Qwin tegen. Bijzonder he in zo 'n ver land.
    Nog heel veel plezier en schrijf je snel weer een berichtje?

    Groetjes van juf Jolien

  • 06 Februari 2014 - 12:54

    Kyana:

    Hoi Pompom,

    Vind het leuk dat je al in je derde land bent geweest Vind het heel leuk om je verhalen te lezen
    Leuk dat je een brief heb gestuurd naar onze school En fijn dat je daar ook kan slapen
    Tot snel met je nieuwe verhaal

    Groetjes Kyana Oprins

  • 07 Februari 2014 - 13:32

    Kirsten:

    Hoi Lieve Pompom

    Ik mis je wel een klein beetje

    Groetjes van Kirsten

  • 08 Februari 2014 - 22:21

    Juf Conny:

    Lieve Pompom,

    Geweldig dat je de toren van Pisa hebt gezien en dat je er ons een foto van hebt gestuurd. Wij gaan in de klas dat spelletje met de toren van Pisa ook spelen en misschien kunnen we de toren van Pisa ook knutselen.
    Van Kyana heb je het al gelezen maar ook de andere kinderen zijn heel benieuwd naar je nieuwe verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

pompom

Hoi allemaal, Ik ben Pompom, de klassenknuffel van groep 1 en 2 van de Prins Willem van Oranjeschool uit Terneuzen. Ik ga af en toe op reis om de wereld te verkennen! Ik zal jullie steeds briefjes en foto's sturen, zodat jullie weten hoe het met me gaat. Dag!! liefs van POMPOM

Actief sinds 23 Maart 2010
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 19884

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Pompom in Europa

22 Maart 2010 - 27 April 2010

pompom in Amerika

Landen bezocht: