Pompom in Turkije - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pompom - WaarBenJij.nu Pompom in Turkije - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pompom - WaarBenJij.nu

Pompom in Turkije

Door: Pompom

Blijf op de hoogte en volg pompom

11 Februari 2014 | Turkije, Istanbul

Istanbul, 8 februari ‘14
Lieve kinderen van groep 1/2,

Ik had jullie beloofd dat ik weer een briefje zou sturen hè! Nou, ik ben weer verder gereisd en deze keer ben ik in Turkije! Zal ik eens vertellen hoe dat is gegaan?
Vorige keer schreef ik dat Francesco mij Venetië heeft laten zien, weten jullie dat nog? De laatste avond dat ik in Venetië was zijn we gondel gaan varen. Dat is een hele smalle boot waar je met een paar mensen in kunt en weet je… de schipper (gondelier) heeft geen stuur maar hij stuurt met zijn peddel. Gek hè?! Ik was bang dat hij in het water zou vallen want hij stond de hele tijd op de punt van de boot. Gelukkig gebeurde dat niet. Wat was het leuk om zo door de ‘straten’ van Venetië te varen. Ook heb ik nog een maskertje gekocht… een hele mooie met paars.

De volgende ochtend ben ik met Francesco naar het reisbureau gegaan. Ik vertelde aan mevrouw Reiziger dat ik graag naar Turkije wilde. Dat kon!
Francesco heeft me uitgelegd dat ik eerst met de boot naar Griekenland moest en daarna nog een lang stuk met de bus naar Turkije. Ik ben naar de hoofdstad van Turkije gegaan. Weet je hoe die stad heet? Istanbul!

En daar ben ik nu… gelukkig heeft Francesco geregeld dat ik in Istanbul ook een gids heb. Fatma heet ze en ze is heel lief. Ik kreeg van haar meteen een armbandje. Het is een armbandje met kraaltjes en er hangt ook een oogje aan. Ik vond dat een beetje gek, een oogje aan een armbandje. Maar Fatma vertelde me dat dat oogje geluk brengt. Heel veel mensen hier hebben het aan een ketting of armband hangen. Vinden jullie hem mooi?

Ik slaap in hotel ‘Emporium’. Het is een mooi hotel met dikke Turkse tapijten op de grond. Dat zijn vloerkleden die ze hier heel veel maken. Dat loopt heerlijk zacht. Het hotel ligt dichtbij een grote moskee, dat is een soort kerk. Het heet ‘Hagia Sofia’. Mooie naam hè. Misschien ga ik er met Fatma nog heen want de moskee is nu een museum.
Fatma neemt me straks mee naar een bijzondere brug. Ze noemen die de Vissersbrug omdat er heel veel mensen vanaf die brug staan te vissen. Ik ben benieuwd, volgende keer vertel ik erover, goed? Want ik blijf nog even wat langer hier… er is zoveel te zien! Ik beloof dat ik op tijd terug ben voor de themamarkt op school. Tot snel!
Groetjes van POMPOM

  • 11 Februari 2014 - 19:22

    Guido:

    Lieve Pompom, ik mis je en hoop dat je weer terug komt.
    Boven de deur van ons huis hangt ook een oog, Kom je als je terug bent een keer kijken? Of het dezelfde is.
    Dikke knuffel van Guido

  • 12 Februari 2014 - 18:28

    Rafael:

    Beste Pompom,

    Ik mis je heel erg en ik hoop dat je snel weer terug komt.
    Mijn papa en mama zijn ook in Istanbul geweest, ze vonden het heel erg mooi.
    Mijn mama heeft daar ook gepofte kastanjes gegeten, die kon je kopen bij kraampjes op straat.

    Tot snel! Groeten Rafael

  • 14 Februari 2014 - 15:30

    Anne Pijpelink:

    Lieve Pompom,

    Het klinkt leuk wat je allemaal doet em ziet! Ik vind je armbandje heel mooi!

    Tot snel!
    Dikke kus en knuffel van Anne

  • 16 Februari 2014 - 09:05

    Kyana:

    Hoi Pompom,

    Wat leuk weer te lezen dat je het naar je zin heb.
    Ik hoop ook echt dat je er weer ben als de themamarkt begint
    We missen je

    Groetjes Kyana oprins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

pompom

Hoi allemaal, Ik ben Pompom, de klassenknuffel van groep 1 en 2 van de Prins Willem van Oranjeschool uit Terneuzen. Ik ga af en toe op reis om de wereld te verkennen! Ik zal jullie steeds briefjes en foto's sturen, zodat jullie weten hoe het met me gaat. Dag!! liefs van POMPOM

Actief sinds 23 Maart 2010
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 19871

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Pompom in Europa

22 Maart 2010 - 27 April 2010

pompom in Amerika

Landen bezocht: